Agenda 21

El nostre entorn ha de ser sostenible. L’institut ha treballat des del primer moment
amb l’ajuntament de l’Hospitalet en total que afecta al projecte Agenda 21. Des del
curs 2014-2015 som padrins del riu Llobregat.
Aquest curs continuarem els tallers i treballs dins de la matèria optativa de 2n d’ESO,
d’Educació ambiental, per la qual hi passaran trimestralment tots els alumnes
d’aquest nivell, amb excepció dels que cursen francès.
Cal conscienciar l’alumnat i el professorat de la importància del reciclatge ben fet.
Cada contenidor que hi ha a l’institut s’ha de fer servir exclusivament per allò que
està pensat: paper, plàstic, rebuig,…
Serà important prioritzar la “lluita” contra els tetrabrics, tant pel que fa al seu consum,
com pel que fa al seu reciclatge.
Hem d’establir espais de contacte entre l’agenda 21 i la tasca de jardineria que durà
a terme els curs impartit per Japi.

Les accions que es continuen són:

  • Recollida selectiva de:

– Paper (a cada aula, sala professors, secretaria, consergeria)

– Envasos (sala professors, direcció, porxo i vestíbul)

– Ampolla per estris d’escriure (cada aula, secretaria)

– Piles (secretaria)

– Oli domèstic (Olisses)

  • Visita Asproseat (empresa recollida oli domèstic) de l’alumnat de 1r d’ESO el primer trimestre amb la finalitat d’ensenyar el projecte i sensibilitzar a l’alumnat.
  • Concurs trimestral “Aula Natura” que serà la que ha tingut un comportament més sostenible, segons uns paràmetres que s’han establert.
  • Campanya de sensibilització duta a terme pel grup l’optativa de 2n d’Educació ambiental per sensibilitzar a la resta d’alumnat sobre els esmorzars sostenibles i altres temes mediambientals, durant el mes d’octubre.

A tutoria d’inici de curs informar del compromís adquirit per l’institut envers l’Agenda 21 escolar, que ja ha estat exposat a les famílies de 1r d’ESO entrevistades. Aquest compromís, entre d’altres aspectes, incideix en els embolcalls de l’esmorzar (substitució del paper d’alumini per paper film o millor carmanyola o boc’n roll), esmorzars saludables (substituir el suc de fruita per una peça de fruita), substitució de llaminadures o altres productes industrials per entrepans.

Continuarem el pla d’acció de l’Ecoauditoria del pati, amb la construcció d’un jardí vertical, a través de palets amb plantes a una paret del pati, prèviament pintada pels alumnes de PFI de pintura. Els alumnes 2n d’Educació ambiental i els de l’Equip Natura s’encarregaran de la seva construcció i manteniment.

Altres punts sobre els quals caldrà incidir són els que fan referència a l’estalvi de paper, d’energia i el manteniment net de l’aula i la resta d’espais.

Pel que fa a activitats i sortides s’organitzaran les següents:

– Neteja popular al riu Llobregat (activitat voluntària)

– Participació en el Dia Mundial de l’aigua- Festa dels padrins de riu

– Com a padrins de riu sortida de 1r, 2n i 3r de l’ESO al riu Llobregat per fer-hi activitats.

– Participació a l’acte de Cloenda de l’Agenda 21 escolar

– Tallers de medi ambient

– Sortida a la Deixalleria municipal