Projecte Direcció

Fonts i objectius

En el procés d’elaboració del PdD i de creació de l’equip ens vam marcar uns objectius subjacents, que en alguns casos són explícits en el nostre projecte i en d’altres implícits. D’alguna manera són objectius “transversals” i que van adreçats a estabilitzar una cultura de centre determinada:

  • Prendre consciència del comportament que correspon dins d’un institut per part de tothom.
  • Millorar la convivència.
  • Fomentar l’autoestima de pertinença al centre.
  • Implementar la companyonia, la cordialitat (“harmonia”), la innovació i la compartició de tasques.
  • Valorar positivament els resultats acadèmics.
  • Visibilitzar els alumnes, en quant són centre de l’acció professional.
  • Millorar la imatge interior i exterior del centre.
  • Millorar les relacions professorat famílies.

Això comporta una sèrie d’accions i de canvis d’hàbits:

  • Baixar el nivell de decibels vital (silenci).
  • Racionalitzar l’ús dels mòbils i no permetre l’ús dels auriculars per millorar la comunicació.
  • Donar importància a la neteja i l’ordre.
  • Fomentar la puntualitat.
  • Impulsar la cohesió dels equips educatius.
  • Fer el seguiment de les accions d’atenció a la diversitat.
  • Coordinar les tutories.
  • Rebaixar, en el possible, el professorat per grup classe a 1r i 2n.
  • Cercar alternatives a l’espai d’expulsats.
  • Fer del diàleg, del plantejament de les diferències en públic i del debat el centre del funcionament cultural de l’institut.
  • Crear un espai, o espais, de biblioteca.
  • Divulgar externament la feina desenvolupada.
  • Contactar intensament amb les escoles de l’entorn.
  • Buscar patrocinadors.

Les estratègies establertes per al nostre mandat són:

  1. Consolidar la vinculació de l’institut amb el seu entorn.
  2. Establir un sistema de participació real de l’alumnat i les famílies.
  3. Implicar els departaments didàctics en el funcionament general del Centre.
  4. Fomentar les convencions de convivència.
  5. Continuar adaptant el projecte curricular a les necessitats del nostre alumnat.
  6. Implementar el pla d’acció tutorial.